Kommunikation i praksis

KOMMUNIKATION I PRAKSIS


NÅR MENNESKER ARBEJDER MED MENNESKER ER KOMMUNIKATION AFGØRENDE


Hvordan bevarer medarbejderne i teamet den gode kommunikation, når bølgerne går højt? Har arbejdspladsen et fælles sprog for at tackle konflikter konstruktivt? 


Mennesker, der arbejder med mennesker, står i mange komplekse situationer i det daglige. Fx. faglige dilemmaer, tidspres, bevarelse af fokus på omsorg i kerneopgaven, håndtering af følelsesmæssige og potentielt konfliktfyldte dialoger med borgere og pårørende.


Komplekse situationer slider, skubber og presser teamets sammenhold og dialog. Det er situationer, der skal løses, tackles og håndteres for at bevare kvaliteten i kerneopgaven. Det udfordrer ikke kun medarbejdernes faglighed, men i særdeleshed evnen til at bevare den konstruktive kommunikation i samarbejdet og med det trivsel og et godt arbejdsmiljø.


KOMMUNIKATION ER DEN LIM, DER HOLDER SAMMEN PÅ DET FAGLIGE  FÆLLESSKAB


Kommunikation er den lim, der holder et team sammen. Når mennesker arbejder med mennesker, udfordres de konstant på det personlige plan. Netop derfor er kravet til teamets kommunikation, og måde at samarbejde på, desto mere vigtig.


Dårlig kommunikation er vejen til konflikter og nedbrydning af teamets styrke og relationer. Konstruktiv kommunikation er vejen til opbygning og udvikling af teamets faglige og organiske styrke. Den konstruktive kommunikation er nøglen til løsning af konflikter og håndtering af følelsesmæssige ubalancer gennem udvikling og vedligeholdelse af konstruktive og ligeværdige dialoger. Teamet lærer hinanden at lære og håndtere de følelsesmæssige udfordringer, der skabes fra borgerne.


KAN DU SKABE ET SLAGKRAFTIGT TEAM, HVIS KOMMUNIKATIONEN ER HELT AD HELVEDE TIL?


Ringe kommunikation og ukonstruktive løsninger på samarbejdsproblemer er nogle af de hyppigste årsager til, at arbejdsklimaet og  trivslen rammer nulpunktet og påvirker den ydelse, borgerne modtager.


Et slagkraftigt team arbejder hele tiden med at blive bedre sammen. De udfordrer deres daglige kommunikation og skaber kontinuerlig afstemning mellem kompetencer, adfærd og attitude.




Kommunikation i praksis - kurser og læring

SKAB  ET STÆRKT TEAM


Med læring omkring kommunikation og samarbejde, får du og dit team effektive praksisnære værktøjer specielt udviklet til velfærdsområdet. Værktøjer, der virker med det samme og har fokus på konstruktiv adfærd og attitude, så du som leder har et fundament for løbende udvikling af dit teams kompetencer.

40 59 53 08

KONTAKT INFORMATION


FUGLEBAKKEVEJ 107, 3., 2000 FREDERIKSBERG

FØLG JYC


LÆS SENESTE POSTS OG ARTIKLER PÅ LINKEDIN.

Jacob Yttesen Consulting på Linkedin

Copyright @ All Rights Reserved